Kekuatan(Strength)
- 100% keluaran bumiputra islam
- Kos penghasilan yang murah - 1kg kacang soya = RM4.50 boleh menghasilkan
14 liter air
- Mempunyai pelanggan tetap
Kelemahan(Weakness)
- Produk tidak tahan lama
- Tidak mempunyai kilang khas untuk memproses produk - Produk hanya diproses sendiri di rumah kerana kos untuk menyewa premis mahal.
- Kurang tenaga kerja
- Kaedah pengiklanan/pemasaran yang kurang
berkesan
Peluang(Opportunities)
- Jumlah permintaan yang semakin meningkat
- Merupakan satu-satunya pengeluar Muslim di kawasan Bintulu
- Adanya media sosial kini yang boleh dijadikan sebagai medium pengiklanan
Ancaman(Threat)
Posted by: S20545, S21193
Updated by: S21235 (26/1/2016)
Updated by: S21497 (26/1/2016)
- Harga bahan mentah semakin meningkat
- Kemunculan pesaing-pesaing baru yang mengeluarkan produk sama
- Sikap pengguna Islam yang kurang mementingkan produk halal.
Posted by: S20545, S21193
Updated by: S21235 (26/1/2016)
Updated by: S21497 (26/1/2016)
u
baca balik maksud SWOT - internal n external. Now your group are mixing it.
ReplyDelete